joi, 18 februarie 2010

INGHETATA DE CIOCOLATA CU BANANE (CEA MAI SIMPLA RETETA DIN LUME)

In esenta, inghetata este un simplu amestec dulce si cremos, in general pe baza de lapte, care este servit congelat, ceea ce, nu-i asa, ar trebui s-o faca extrem de usor de preparat de catre oricine care are acasa un blender si un congelator. Problema principala a inghetatei facute acasa este insa ca aceasta, spre desosebire de cele fabricate industrial, care sunt pline de aditivi si alte chestii recoltate din podgoria Dealurile Chimiei, are tendinta de a forma ace de gheata in timpul congelarii, rezultatul final nefiind tocmai cel cremos si catifelat la care v-ati fi asteptat.

Solutia cea mai eficienta la aceasta problema este masina de inghetata, masina care are rolul de a permite amestecului sa inghete treptat, prin centrifugarea lenta intr-un bol cu peretii foarte reci (bolul este fie inghetat in prealabil in congelator, in varianta ieftina, fie este racit de un miniracitor propriu, in varianta scumpa), spargandu-i in acelasi timp acele de gheata care se incearca sa se formeze prin rotirea permanenta a paletelor in interior.

Din fericire insa, achizitionarea unei masini de inghetata, desi highly recommended in cazul in care aveti o pasiune pentru acest desert, nu este neaparat necesara atunci cand vine vorba de prepararea unei inghetate teribil de bune, dovada fiind reteta de fata. Aceasta reteta (pe care am descoperit-o absolut intamplator, cautand cu totul si cu totul altceva) poarta semnatura lui David Lebovitz, un cofetar american ale carui aventuri la Paris sunt descrise savuros atat pe blogul sau (must read!) precum si in cartile sale de "lifestyle culinar" pe care vi le recomand calduros (eu le-am comandat de pe Amazon).

Aceasta reteta este incredibil de simplu de preparat si permite variatii destul de interesante, cu conditia pastrarii elementelor de baza. Eu am preparat pana acum doua variante, una cu lapte integral plus ciocolata neagra si alta cu lapte de cocos plus ciocolata alba, ambele fiind la fel de delicioase.

Inainte de a incepe vreau totusi sa va avertizez ca din cauza ca aceasta reteta foloseste destul de mult alcool (ca element anti-ace de gheata), ea nu este recomandata copiilor, ceea ce pana la urma nu e neaparat un lucru rau, deoarece pe aia micii oricum i-ar fi durut in gat dupa aia iar voi ati fi fost frustrati ca trebuie sa impartiti minunatia la mai multe guri. :)

Ingrediente (pentru cca 18 cupe / 6 pers)
- 200ml de lapte integral (puteti folosi si lapte de cocos sau lapte de soia)
- 200ml de Baileys (sau alt lichior cremos, gen Kahlua, Amarula, Tia Maria, Sheridan's, Carolans, etc)
- 40ml de tarie (rom negru sau orice alt alcool tare si preferabil aromat; eu am folosit Jack Daniel's)
- 150g de ciocolata (eu am folosit ciocolata de gatit, atat neagra cat si alba, cu rezultate excelente de fiecare data)
- 2.5 - 3 banane (in functie de marime; conteaza sa fie cat mai coapte)

Preparare (5 min + 4-5 ore de congelare)
- topiti ciocolata (rupta in bucati mici) in lapte (eu am pus-o cca 2 min intr-un bol mic la microunde, dar se poate topi si in bain marie sau chiar lasata pe calorifer :))
- taiati marunt bananele, puneti-le intr-un bol mai mare si adaugati peste ele lichiorul, taria si ciocolata topita in lapte si apoi pasati bine amestecul cu un blender vertical sau cu un robot de bucatarie
- turnati amestecul lichefiat intr-o casoleta de plastic cu capac si introduceti-o la congelator pentru 4-5 ore
- serviti-o simpla sau cu topping de ciocolata rasa, de frisca sau de sirop caramel (hint: in cazul in care inghetata este prea tare - unele congelatoare racesc mai rapid si mai puternic decat altele - scoateti-o din congelator cu 10-15 minute inainte de a o servi)
Enjoy!

9 comentarii:

  1. De acord ca e interesanta reteta, numai ca eu cred ca e de evitat ciocolata menaj(valabil pt orice preparat pe baza de ciocolata) si de inlocuit cu ciocolata de foarte buna calitate, 70%cacao in continut. Pana la urma, rezultatul final e dat de calitatea ingredientelor in ansamblul lor. Cat despre masinuta de inghetata, e f buna si varianta ieftina, adica recipient ce e musai sa stea in congelator ore bune inainte, rezultatul e chiar excelent cand am pofta de un sorbet adevarat din fructe proaspete , mai ales cand afara sunt 35 grade, mai am ceva de asteptat :(

    RăspundețiȘtergere
  2. sunt de acord cu tine, si eu prefer ciocolata de buna calitate, insa daca doar din asta menajera aveam in casa, ce era sa fac? :)) btw, am luat-o doar ca sa verific teoria ca se comporta mai bine la gatit decat ciocolata normala (spre exemplu, Milka mi-a facut mai mereu probleme cand am incercat s-o topesc)

    referitor la masina de inghetata, tu de care ai?

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu cred ca vrei sa ne "omori"! Suna minunat de usoara aceasta reteta! Singura mea temere este ca va da dependenta.. :-) Clar o voi incerca in weekend, in varianta congelator.. si revin cu detalii post experinta! :-) De cand visam la o reteta de inghetata de casa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am comandat o masinuta De Longhi de pe net, in magazine nu am vazut nimic. Pe net erau doua modele, cea pe care am comandat-o eu la vreo 240 ron si una no name pe la 130 ron, prea mare si prea urata, Bestron sau cam asa ceva. Cum sunt adepta produselor de firma (prea saraca pt lucruri ieftine, deh) am cerut De Longhi si sunt tare multumita, ideea e ca inghetata nu se intareste cat ar trebui, iese mai moale dar o mai pun in congelator si e cremoasa, se evita formarea acelor,plus ca stii exact ce contine iar sorbetul iese perfect.Nu sunt genul care face crize din cauza E-urilor dar inghetata din comert m-a oripilat, ori e prea dulce, ori prea grasa, gustul chimic e predominant,am incercat tot ce se gaseste si unele chiar le-am aruncat, inclusiv din cele mai scumpe, exceptie cea de gelaterie italiana, too expensive ca sa iei un castron mare acasa. Cat priveste Milka, am folosit si eu la o glazura de tort si nu mi-a facut probleme, o tii cate putin la microunde si invarti bine iar o pui si iar invarti, pana constati ca e bine topita, iese bine pana la urma

    RăspundețiȘtergere
  5. Si inca ceva, Milka e ciocolata cu lapte si continut mic de cacao, eu folosesc Heidi cu 70% cacao sau Lindt, tot neagra sau ce mai ofera rafturile supermarket-urilor, marci bune

    RăspundețiȘtergere
  6. @Ada: don't worry, inghetata este cea mai putin daunatoare dintre toate dulciurile (chestie confirmata si de un nutritionist :)), evident, daca exagerezi insa, atunci s-ar putea sa ai oaresce probleme de silueta, da' cu reteta de fata n-o sa-ti prea pese deoarece o sa fii si destul de tipsy de la atata alcool :)))

    @Mada: eu mai gasisiem un Kenwwod la ChoiceBrands, dar pana sa dau eu comanda s-a epuizat stocul, asa ca o sa-mi iau si eu probabil un DeLonghi IC8500, ca asta e singurul disponibil la noi.

    btw, daca te pasioneaza inghetata, iti recomand calduros sa iti cumperi cartea The Perfect Scoop a lui David Leibovitz, si de asemenea sa ii citesti sfaturile si retetele de inghetata de pe blog

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu am masina de inghetata de 3 ani deja. Nu iese fffffff inghetata dar e numai buna. Nu are ace si e foarte cremoasa. In plus daca e cu alcool inghetata ea este chiar mai moale decat in mod normal.
    Super reteta. :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Ok, a venit momentul sa scot minunatia din congelator (am prestat aseara, impreuna cu scoicile dar am pastrat degustarea pt astazi). A iesit minunat... prima inghetata de casa facuta de mine! E cremoasa si gustoasa. Ma incanta si cantitatea impesionanta de alcool. Am folosit Baileys si Bacardi Gold si gusturile s-au combinat foarte placut pt papile! :-)) Ma rog, poate ar trebui sa se numeasca inghetata de alcool si... altele! :-))
    De teama unui continut prea mare de cacao, care nu ma incanta prea tare, am folosit jumatate ciocolata cu lapte si jumatata ciocolata alba (ambele menajere - mi-au facut o prima impresie foarte buna, nu ma asteptam). Rezultatul final este minunat!
    Multumesc si pentru recomandarea David Leibovitz, de cand am citit postul tau ma delectez cu site-ul sau si imi fac lista de cumparaturi de pa Amazon. :-)

    RăspundețiȘtergere
  9. sincer, si mie mi-a placut mai mult varianta cu ciocolata alba si lapte de cocos (desi nu pot sa spun ca se simte cocosul, asa ca se poate folosi lapte normal fara probleme) deoarece spre deosebire de cea cu ciocolata nearga, asta e mult mai smooth si mai placuta omului :))

    David Leibovitz rulz, o sa mai urmeze cateva retete inspirate de el in curand.

    cat despre cantitatea de alcool, we speak the same language, exact asa am zis si eu, sa fie cat de mult! :))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...