luni, 20 iunie 2011

MARATONUL INGHETATELOR, ZIUA 1: SWIRL POPSICLES DE CAPSUNI SI CREMA DE BRANZA

In urma votului democratic de pe Facebook, imi face mare placere sa va anunt ca incepand de azi veti avea parte de un mic maraton de inghetate cu cate o reteta noua in fiecare zi, asa ca luati loc in fotolii, puneti-va centura de siguranta si pregatiti-va de invazia de inghetate, sorbeturi, popsicles si alte frozen wonders care vor urma.

Deoarece din pacate cei mai multi dintre voi n-aveti inca o masina de inghetata acasa (desi sper ca dupa aceasta saptamana sa remediem macar partial aceasta situatie :)), o sa incep cu niste retete care chiar daca nu necesita congelarea in masina de inghetata, sunt la fel de delicioase precum cele facute cu masina. Practic, daca nu va deranjeaza sa nu aveti acces la o mare parte din familia inghetatelor (precum cele pe baza de custard, gelato, etc, care nu prea ies fara masina), puteti foarte bine sa va jucati cu diverse variatii ale retetei de fata si ale celorlalte din aceeasi categorie.

Reteta de fata, inspirata de aici, este un nou popsicle (adica o inghetata pe bat, pentru cine n-a citit explicatiile din postul anterior), de data asta realizat prin imbinarea a doua mixuri de ingrediente distincte, alese special atat pentru gusturile complementare cat si pentru aspectul vizual (asa zisul swirl, care la inghetatele pe bat din comert e facut profesionist, cu cele doua mixuri impletindu-se intr-o spirala perfecta, dar care e la fel de placut ochiului si in varianta mai rustica, home made, precum cea de fata)


Ingrediente (pentru 12 popsicles mari, de cca 100ml)
- 500g capsune, cat mai dulci si mai zemoase
- zahar pudra, impartit in 1/3 de cup (cca 45g sau 16 lingurite) si 1/4 de cup (cca 32g sau 12 lingurite)
NOTA: pentru usurinta eu am folosit masurile din reteta originala, deoarece deja si la noi (Ikea, Kitchen Shop, etc) se gasesc usor seturi de masuri anglo-saxone, cu teaspoons, tablespoons si diverse diviziuni de cups, dar am pus si greutatea in grame, in caz ca vreti sa folositi cantarul, precum si numarul aproximativ de lingurite, in caz ca vreti versiunea mai empirica :)
- 2 lingurite de suc de lamaie sau lime
- 150ml iaurt cu vanilie (eu unul am folosit 3 paharele de Danonino de banane din stocul copilului, deoarece oricat am cautat, n-am reusit sa gasesc iaurt cu vanilie in supermarket...)
- 300g crema de branza tip Philadelphia (la temperatura camerei)

Preparare (15 min + 3-4 ore de congelare)
- spalati si apoi curatati capsunii de codite (eu am folosit un gadget genial, luat de pe Amazon, pe care vi-l recomad calduros, mai ales daca aveti de a face cu volume mai mari de capsuni care trebuiesc curatati)
- pasati intr-un blender (sau cu un blender vertical, tip stick) capsunii impreuna cu 1/3 de cup de zahar pudra si cu sucul de lamaie sau lime si apoi eventual dati mixul prin strecuratoare sa scapati de seminte (desi aici acest pas nu este neaparat necesar, asa cum este la sorbet, de exemplu)
- amestecati crema de branza cu iaurtul si cu restul de zahar intr-un bol pana se incorporeaza zaharul iar crema capata un aspect aerat, pufos (cca 2-3 min)
- pregatiti formele de popsicles si apoi puneti cate 1-2 lingurite de crema de branza in fiecare si apoi turnati cateva linguri di mixul de capsuni pe deasupra, dupa care mai adaugati niste crema branza pana se umplu formele (NOTA: eu m-am folosit de un chop stick ca sa imping amestecul in toate colturile formelor, astfel incat fiecare sa se umple complet, fara bule de aer, iar acest proces a mai contribuit putin si la aspectul de swirl :))
- bagati-le la congelator pentru min 3-4 ore, dupa care le puteti servi, tinand putin (cca 10-15 sec) formele sub jet de apa calda (ca idee, daca aveti bete de inghetata din lemn, puteti scoate toate inghetatele congelate din forme - ca sa le puteti refolosi - si apoi sa le pastrati intr-o punga de plastic la congelator)

Enjoy!

10 comentarii:

  1. Iaurt cu vanilie am vazut la Mega, in borcanele mici, cu capac verde.

    I love popsicles :D

    RăspundețiȘtergere
  2. thanx, Bogdan. eu am cautat doar la Metro si la Carrefour, dar next time me duc si la Mega Image :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Da' di ce crezi tu ca "capsunile" sint niste ei si nu niste ele?

    PS: Fac si eu d-astea in weekend si daca am acelasi succes ca la natas, pun blenderu'n cui!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ionuka, pentru mine e simplu: daca zmeura, fragutele si murele sunt de gen feminin, atunci si capsunele trebuie sa fie la fel. in plus, de capsunica am mai auzit, da' de capsunel nu prea :))

    now seriously, se pare ca exista o dezbatere pe tema asta, deoarece DEX-ul si DOOM-ul se contrazic (uite aici), deci pana la proba contrarie ambele forme sunt acceptabile

    RăspundețiȘtergere
  5. unde gasesc forme de popsicle :-??

    RăspundețiȘtergere
  6. la Ikea sau pe net (vezi ca am dat niste linkuri in postul anterior)

    RăspundețiȘtergere
  7. Pai m-ai pierdut: in postare scrii ca (virgula) capsunii sunt "ei", apoi dai explicatie cum ca ar fi "ele. Pai se poate? Eu intotdeauna am crezut ca sunt fetite :))

    P.S. Mi-am luat forme de popsicleeees, stai sa vezi ce ma distrez in weekend :)

    RăspundețiȘtergere
  8. well, dupa cum vezi, confuzia e generalizata, asa ca hai sa le spunem strawberries si sa rezolvam elegant problema :))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...