vineri, 8 iunie 2012

CIORBA DE LOBODA DREASA CU BORS, LEUSTEAN, SMANTANA SI OUA ZDRENTE


Repede, repede, pana nu dispare loboda din piata, hai sa va povestesc despre aceasta ciorba minunata, una dintre preferatele mele atat datorita gustului specific (o combinatie de bors si leustean) cat si culorii roz foarte simpatice, not to mention ca este printre putinele ciorbe la fel de bune si rece si calda.

Reteta de fata face parte din categoria celor clasice in familia mea, "culese" de la mama si apoi transformate de mine in cantitati usor replicabile si de alte persoane (daca nu stiati pana acum, mama nu prea gateste cu masuri standard, ci cu multe aprecieri la ochi si la feeling, bazate aproape exclusiv pe experienta de o viata din bucatarie :))


Practic, aceasta ciorba se face aproape singura, in timp record, cu efort minim si cu rezultate senzationale. In plus, se poate face si in varianta vegetariana, fara smantana si ou zdrente, dar ar fi pacat, zic eu. :) One more thing, loboda e sezonala, o sa mai apara din nou pe tarabe undeva prin toamna, asa ca daca nu mai apucati s-o faceti acum, puneti un bookmark si faceti-o cand reapare loboda (si / sau stevia).

Ingrediente (pentru o oala de ciorba, cca 6-8 portii)
- 3-4 legaturi de loboda (se poate folosi si stevie in loc de loboda sau impreuna cu aceasta)
- 1 legatura de leustean tocat (musai! ciorba de loboda fara leustean e de neconceput! :))
- 500ml de bors (ca sa aiba gust de bors autentic, va recomand sa-l luati din piata, de la tarani, nu de la supermarket)
- 1/4 telina mare (sau 1/2 telina mica) curatata si data pe razatoarea mare
- 2-3 morcovi, curatati si dati pe razatoarea mare
- 1 ceapa medie spre mare, curatata si tocata marunt
- 2-3 oua batute ca pentru omleta
- 200ml de smantana acrisoara (preferabil de la tarani, nu de la supermarket)
- 50-75ml ulei vegetal
- 1l de apa (sau 1.5l daca o vreti mai diluata)
- sare (dupa gust)

Preparare (30min + 15 min de pregatire)
- curatati legumele si apoi radeti morcovii si telina (pe razatoarea mare) si tocati ceapa
- incingeti uleiul in oala si apoi adaugati legumele, caliti-le putin (2-3 min), si apoi adaugati apa si putina sare si lasati sa clocoteasca molcom pana ce se inmoaie (cca 15-20min)
- intre timp spalati bine loboda si apoi taiati-o fasii de cca 1.5-2cm grosime (preferabil fara tulpinile mai groase)
- dupa ce au fiert legumele, adaugati loboda in ciorba si mai fierbeti cca 2-3 min (loboda se inmoaie imediat, nu e nevoie s-o fierbeti prea mult) dupa care adaugati borsul (dupa gust, in fucntie de bors, mai bine verificati decat sa puneti prea mult si sa fie acra) si leusteanul tocat, si verificati daca are suficienta sare
- bateti ouale ca pentru omleta si temperati-le cu 2-3 polonice de ciorba fierbinte, apoi adaugati-le putin cate putin in oala, amestecand cu polonicul, pentru ca ouale sa se faca "zdrente" in ciorba
- opriti focul si adaugati smantana, amestecand sa se incorporeze bine, dupa care serviti ciorba decorata cu putin leustean proaspat (se poate servi imediat, calda, dar si dupa ce se raceste, sau chiar dupa ce sta cateva ore la frigider).
Enjoy!  

19 comentarii:

  1. Super buna ciorba de loboda!
    Doar ca ultima data cand am facut mi s-a parut amara! :(
    Am gresit cu ceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel mai probabil loboda era foarte batrana, si atunci tinde sa fie mai amara

      Ștergere
    2. hmm! trebuie sa mai lucrez la asta! :) Nu stiu inca sa o aleg pe cea tanara! :)

      Ștergere
    3. Buna! Frunzele tinere sunt mai mici si cu tulpini mai subtiri, cele batrane sunt mai mari si viguroase...dah...

      Ștergere
  2. Ador ciorba de loboda! Daca-mi spui unde gasesc loboda pe la noi (asa cum m-ai obisnuit :) :) ) ma declar mai mult decat fericita! :)
    have a nice we!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ar trebui sa cauti pe la magazinele care vand fresh herbs (intreaba de red orach sau purple mountain spinach), sau, daca ai unde sa le plantezi, iti poti lua niste seminte acum, si in cateva saptamani poti manca deja ciorba din frunzele iesite :))

      Ștergere
  3. Glumeam mai devreme, dar acum chiar imi cumpar semintele. Aveam oricumd de gand sa-mi fac o brazda de dimensiuni modeste, sunt inca in negocieri cu sotul meu pt latimea ei :)) Merci fain Florin!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stii cum e, ca-n viata, marimea nu conteaza. sa fie cat de mare! :)))

      Ștergere
  4. imi place ciorbica de loboda...yami...da,stiu cum e cu mamele astea- ce masuri? totul din ochi1 :D

    RăspundețiȘtergere
  5. sa ma lasi, rogu-te, sa iti dau o punga de corcoduse congelate, sa incerci sa o acresti cu ele data viitoare cand faci ciorba asta. you will not look back again! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Răspunsuri
    1. vroiai sa vezi niste poze in care fierbeau morcovii si ceapa sau in care curgea borshu-n ciorba? spune-mi, si se rezolva, ti le trimit pe mail :))

      Ștergere
  7. Achiesez la ce spune Zana noastra mai sus: incearca o data si cu corcoduse verzi: le fierbi in putina apa si le treci prin sita direct in oala cu ciorba. Bunica-miu, cioban de felul lui, lasa corcodusa cu totul, noi suntem mai delicati si vrem samburii afara din oala :)))))

    RăspundețiȘtergere
  8. Am facut si eu prima mea ciorba de loboda dupa reteta ta (fara oua insa), si a iesit extraordinara!!!! Am mai pus si frunzele de la o crenguta de tarhon proaspat in ultimele minute de fiert, si am servit cu leustean proaspat.

    Intr-adevar se poate acri si cu corcoduse, insa borsul, mai ales daca nu se fierbe, contine o sumedenie de enzime care plac stomacului si sistemului digestiv.

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua ma numesc sophia peter, eu sunt din Statele Unite. Sunt aici pentru a depune mărturie despre o mare și puternică casetă de vrăji numită preot jungunu, am fost atât de confuză și devastată când iubitul meu m-a părăsit pentru o altă fată. Aveam nevoie de el înapoi cu disperare, pentru că îl iubeam atât de mult. El m-a ajutat să arunc o vraja de dragoste de întoarcere asupra soțului meu și tocmai în 48 de ore soțul meu s-a întors la mine plângând și cerându-mi iertarea. preotul jungunu l-a eliberat să știe cât de mult am iubit și l-am dorit înapoi. Și El a deschis, de asemenea, ochii pentru a imagina câtă dragoste împărtășim. Pe măsură ce scriu această mărturie acum sunt cea mai fericită femeie de pe pământ. Vreau să recomand această casă de vrăjire excelentă oricui are nevoie cu adevărat de o soluție urgentă pentru o distrugere a dragostei Trimiteți un e-mail la; drjungunusolutionspell@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce minunat și simplu, care a adus bucurie și fericire în viața mea după ce am văzut o postare despre cum a ajutat o doamnă numită Rebecca, am decis să-l contactez pentru ajutor atunci când i-am spus că Dumnezeu l-a trimis pe om DR.WEALTHY pe felul în care amantul meu m-a părăsit timp de 8 luni fără să mă sune sau să mă trimită prin mesaje text, când am împărtășit trista mea experiență cu DR. WEALTHY, a spus că totul va fi în regulă în 5 zile, aș fi, sunt sigur că ceea ce spune acest bărbat este real, așa că am decis să încerc și ceea ce m-a surprins cel mai mult la început, mă gândeam, de asemenea, că nu este real Am învățat că era ca alții care vor veni și vor adăuga durere durerii oamenilor, neștiind acolo sentimente, ci pentru a face un prost din tine, dar acest mare om DR. WEALTHY nu este niciodată așa că a lui este pentru totdeauna și îi face pe oameni să fie fericiți cu cel pe care îl iubesc, sunt atât de fericit, chiar înainte de cele 3 zile tocmai am primit un telefon de la un bărbat care m-a părăsit timp de 8 luni, spunând că îmi pare rău și că vrea să mă întorc la viața lui, am fost atât de fericit, El m-a invitat la o cină, ceea ce am vrut să spun acolo, am vorbit amândoi și a spus că vrea să demonstreze că nu mă va părăsi niciodată pentru nicio altă doamnă pe care m-a logodit și De asemenea, faceți-mă să am acces la tot contul său. SĂNĂTOS un bărbat care mi-a adus bucurie în viața mea, vă rog prieteni care au nevoie de ajutor, aș sfătui și jur că dr. Dr. WEALTHY este omul potrivit și nu acei falși care sunt online pentru a face bani și nu pentru a ajuta aici este DR. E-mailul privat al lui WEALTHY. wealthylovespell@gmail.com whatsApp numărul +2348105150446.

    RăspundețiȘtergere
  11. Este atât de comun: ești îndrăgostit de cineva și vrei să te iubească și el... sau treci printr-o „despărțire” dificilă și vrei ca el sau ea să se întoarcă... sau ești singur și cauți pe cineva special. Totul depinde de ce vrei tu. Dacă ești singur și vrei să găsești o nouă iubire, există o vrajă pentru tine. Contactează-ți acum Dr. Jasper dacă ai nevoie de ajutorul ei în relația ta sau în orice alt caz.
    1) Vrăji de dragoste
    2) Vrăji de dragoste pierdută (fă-l să te iubească din nou)
    3) Vraja divorțurilor
    4) Vraja căsătoriei (fă-l să îți propună / fă-o să accepte propunerea ta)
    5) Vrăji de legare
    6) Diviziuni
    7) Vraja morții
    8.) Vrei să fii promovat în biroul tău
    9) Vrei să-i mulțumești iubitului tău
    10) Loteria
    11) opriți avortul spontan / rămâneți însărcinată
    12) vrajă magică (vindecarea acelei boli mortale)
    contactează-o acum, ea are o soluție de durată pentru tine. are 32 de ani de experiență ca practicantă de magie alb-negru, Tarolog, Runemeister (manta, magie runică, amulete, amulete, talismane), este cea mai bună!
    gmail: doctorjaspermagic@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  12. Dr. Makha este un om cu mari puteri spirituale din cauza puterii sale de vrajă, am reușit să-mi recuperez soțul după 3 ani de divorț. Treceam printr-o perioadă foarte proastă din cauza divorțului, așa că căutam ajutor online când am dat peste mărturia unei doamne care a descris cum vrăjitorul a ajutat-o ​​să aibă un copil folosind un medicament pe bază de plante, am primit contactul. si i-a explicat situatia, a facut o vraja si sotul meu s-a intors la mine in a treia zi inca e magie pentru mine, sunt foarte fericit sa revin cu iubirea vietii mele. îl puteți contacta pe Dr. Makha vrăjitorul la numărul său de whatsapp: +1(815)564-3618 sau e-mail: makharituals@gmail.com el m-a ajutat Sunt sigur că vă va ajuta și cu problema vieții tale.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...