luni, 19 noiembrie 2012

CAJU CU PIPER LUNG SI SARE DE MARE

Dintre toate nucile pe care le-am incercat de-a lungul vremii, nucile caju mi se par cele mai gustoase, fiind dulci si avand in acelasi timp o textura diferita de cea a celorlalte nuci, mie unul aducandu-mi aminte de aluatul de biscuiti fragezi. Aceste nuci, numite cashew nuts in engleza, sunt originare din nordul Braziliei, acum fiind cultivate in multe tari din zonele tropicale, precum India, Vietnam, Indonezia, Coasta de Fildes sau Nigeria, aceasta din urma fiind si cea mai mare producatoare din lume.

Nucile caju au o provenienta foarte interesanta, ele fiind produsul unui copac care poate creste pana la dimensiuni impresionante. Nucile sunt atasate in partea exterioara a unui "fruct fals" (care nu contine seminte) asemanator unui mar, fruct care este si el la randul lui folosit atat pentru gatit cat si pentru obtinerea de alcool, prin fermentare.


Versatilitatea lor este foarte mare, ele fiind consumate ca atare, drept snacks (in general prajite si sarate), cat si in mancaruri (ca adaos de crunchines), in sosuri sau in deserturi. Daca doriti sa aprofundati modurile in care puteti folosi nucile caju in bucatarie, aici gasiti o carte de bucate cu diverse retete exclusiv dedicata lor.

Reteta de fata nu este din cartea de mai sus ci este culeasa de mine de la un chef din Bali, unde nucile caju sunt foarte populare in gastronomia locala. Cand le-am gustat prima oara am fost intrigat de aroma lor complexa, din care am reusit sa identific niste note de piper, de scortisoara sau de cuisoare, insa fara sa-mi dau seama exact ce mix de condimente a fost folosit, drept urmare am profitat de un private cooking class la resortul unde eram cazati si l-am intrebat pe chef care e secretul, raspunsul sau fiind o mare surpriza pentru mine.

Practic, nucile caju erau condimentate doar cu sare si cu piper lung proaspat macinat, acest condiment fiind extrem de interesant prin gustul sau complex, ce imbina aromele mai multor condimente precum scortisoara, piperul negru, cuisoarele sau nucsoara, fiind un fel de super-mirodenie all in one, asemenatoare din acest punct de vedere cu ienibaharul (numit pe buna dreptate all-spice in engleza).
Piperul lung, care arata precum niste mici conuri de brad, se gaseste destul de usor la noi in magazinele naturiste, la Bacania Veche sau in magazine online precum acesta. Nucile caju crude se gasesc in majoritatea supermarketurilor si in magazinele naturiste.

Ingrediente 
- 250g nuci caju crude
- 4-5 boabe de piper lung, macinat in rasnita electrica sau in mojar
- 1/2 lingurita de sare (preferabil sare de mare sau fleur de sel)
- 2 lingurite de ulei de masline extravirgin

Preparare (10 min + 5 min de pregatire)
- incingeti cuptorul la 180C
- asezati nucile caju intr-un singur strat pe o tava de copt si bagati-le la cuptor pt cca 8 min, amestecandu-le la jumatatea timpului cat sa se rumeneasca uniform
- stropiti-le cu uleiul de masline (eu folosesc un spray pentru o distributie cat mai uniforma) si apoi condimentati-le cu piperul lung macinat si cu sarea de mare
- serviti-le pe post de snack semipicant si foarte aromat, langa o bere rece sau un pahar de prosecco

Enjoy!

11 comentarii:

  1. E bun, bun Caju-ul, dar o idee cam scump! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. il poti gasi online aici la 42 lei/kg, ceea ce mi se pare foarte rezonabil

      Ștergere
  2. super tip-ul cu pastaidevanilie, bine ca se mai face si asa ceva pe la noi! ;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din fericire au aparut multe magazine online cu profil similar in ultima vreme :)

      Ștergere
  3. Nu stiam de piperul lung, acum am aflat ca exista asa ceva :), dar mie imi place sa consum doar caju crud :). Reteta este foarte interesanta!

    RăspundețiȘtergere
  4. ador aceasta combinatie! Imi place de asemenea si cu lamaie ;)
    seara faina

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte simpla reteta. O voi incerca si eu.

    RăspundețiȘtergere
  6. O mărturie uimitoare despre un jucător care mi-a adus soțul înapoi la mine. Numele meu este May Lookman, locuiesc în Marea Britanie și sunt fericit căsătorit cu un soț minunat și grijuliu, cu doi copii. O mare problemă a apărut în familia mea acum șase luni, între mine și soțul meu. Atât de îngrozitor încât a dus cazul în instanță pentru divorț. a spus că nu a mai vrut să rămână niciodată cu mine și că nu mă mai iubește. Așa că a plecat de acasă și i-a determinat pe mine și pe copiii mei să suferim dureri severe. Am încercat tot posibilul să-l recuperez după multe cerșetori, dar fără rezultat. și a confirmat că și-a luat decizia și nu a mai vrut să mă mai vadă. Așadar, într-o seară, când mă întorceam de la serviciu, am întâlnit un vechi prieten de-al meu care mi-a cerut soțul. Așa că i-am explicat totul, așa că mi-a spus că singurul mod în care aș putea să-l recuperez pe soțul meu a fost să vizitez un vrăjitor, pentru că și el a funcționat. Așa că nu am crezut niciodată în vraja, dar nu am avut de ales decât să-i urmez sfatul. Apoi mi-a dat adresa de e-mail a jucătorului de vrăji pe care l-a vizitat. {ogunomospellcaster@gmail.com}. Așadar, în dimineața următoare, am trimis un e-mail la adresa pe care mi-a dat-o, iar vrăjitorul m-a asigurat că îl voi recupera pe soțul meu a doua zi. Ce afirmație uimitoare !! Nu am crezut niciodată, așa că a vorbit cu mine și mi-a spus tot ce trebuie să fac. Apoi a doua zi dimineață, atât de surprinzător, soțul meu, care nu mă sunase în ultimele șase luni, mi-a sunat să-mi anunțe că se întoarce. Așa că s-a întors în aceeași zi, cu multă dragoste și bucurie, și și-a cerut scuze pentru greșeala și durerea pe care mi le-a provocat mie și copiilor mei. Apoi, din acea zi, relația noastră a fost acum mai puternică decât în ​​trecut, cu ajutorul unui jucător de vrăji. Prin urmare, vă voi sfătui să-l vizitați cu amabilitate pe marele Dr. Ogun Omo dacă vă aflați într-o astfel de stare sau dacă aveți vreo problemă legată de „readucerea fostului dvs. înapoi. Așadar, mulțumesc dr. Ogun Omo pentru că mi-a adus soțul înapoi și am adus din nou bucurie familiei mele. {ogunomospellcaster@gmail.com}
    De asemenea, vindecă și readuce EX înapoi,
    1 leac pe bază de plante HIV / ADIS.
    2 Tratamentul cancerului pe bază de plante.
    3 Curățarea rupturii articulației.
    4 herpes vindecă ierburi.
    5 feluri de orez jeleu.
    6 Vindecarea medicamentelor pe bază de plante HPV.
    7 Vindecarea diabetului.
    8 recuperează-ți fostul.
    9 Vraja sarcinii.
    10 cura HTP.
    11 Vindecarea aerului hepatitic.
    12 Covid 19 coronia vires cure.
    13) Tratamentul astmului.

    RăspundețiȘtergere
  7. Este atât de comun: ești îndrăgostit de cineva și vrei să te iubească și el... sau treci printr-o „despărțire” dificilă și vrei ca el sau ea să se întoarcă... sau ești singur și cauți pe cineva special. Totul depinde de ce vrei tu. Dacă ești singur și vrei să găsești o nouă iubire, există o vrajă pentru tine. Contactează-ți acum Dr. Jasper dacă ai nevoie de ajutorul ei în relația ta sau în orice alt caz.
    1) Vrăji de dragoste
    2) Vrăji de dragoste pierdută (fă-l să te iubească din nou)
    3) Vraja divorțurilor
    4) Vraja căsătoriei (fă-l să îți propună / fă-o să accepte propunerea ta)
    5) Vrăji de legare
    6) Diviziuni
    7) Vraja morții
    8.) Vrei să fii promovat în biroul tău
    9) Vrei să-i mulțumești iubitului tău
    10) Loteria
    11) opriți avortul spontan / rămâneți însărcinată
    12) vrajă magică (vindecarea acelei boli mortale)
    contactează-o acum, ea are o soluție de durată pentru tine. are 32 de ani de experiență ca practicantă de magie alb-negru, Tarolog, Runemeister (manta, magie runică, amulete, amulete, talismane), este cea mai bună!
    gmail: doctorjaspermagic@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  8. Sufer de herpes în ultimii 1 an și 8 luni și de atunci am urmat o serie de tratamente, dar nu a existat nicio îmbunătățire până când am dat peste mărturii ale Dr. DAWN despre modul în care a vindecat diferite persoane de diferite. boli din întreaga lume, apoi l-am contactat și pe el. După conversația noastră, mi-a trimis medicamentul pe care l-am luat conform instrucțiunilor lui. Când am terminat de luat medicamentul pe bază de plante, am fost la un control medical și, spre cea mai mare surpriză, m-am vindecat de herpes. Inima mea este atât de plină de bucurie. Dacă suferiți de herpes sau de orice altă boală, îl puteți contacta astăzi pe Dr. DAWN la această adresă de e-mail:

    dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp: +2349046229159

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...