marți, 4 iunie 2013

GOI CUON, PACHETELE DE PRIMAVARA VIETNAMEZE PROASPETE


Desi mai am o groaza sa va povestesc din recenta mea expeditie in China si Hong Kong, mi-am amintit ca n-am apucat sa va povestesc prea multe nici despre Vietnam, unde am fost anul trecut, asa ca o sa facem acum o scurta paranteza cu niste pachetele de primavara proaspete (ne-prajite), foarte interesante, usor de facut si incredibil de bune, atat de bune incat pana si CNN le-a inclus in "World's 50 most delicious foods".


Inainte sa intru in detalii vreau sa va marturisesc cu mana pe inima ca dupa ce am testat in ultimii cativa ani la fata locului majoritatea bucatariilor asiatice principale (thai, vietnameza, indoneziana, indiana si chineza), preferata mea este by far bucataria vietnameza.
Aceasta este destul de diferita de bucatariile din jur, fiind mai mult bazata pe ingrediente fresh, cruditati si verdeturi, si mai putin pe mixuri de mirodenii si sosuri (precum cea indiana sau thai) sau pe prajeli si ulei la greu (precum cea chineza). Ca fat divers, in bucataria vietnameza nu prea se foloseste nici cuptorul, cu exceptia brutariilor, unde influenta coloniala franceza din fosta Indochina se simte din plin inca.
Practic, bucataria vietnameza este versiunea cea mai sanatoasa din toate bucatariile din Asia incercate de mine pana acum (vacanta din Vietnam a fost pentru noi singura din care ne-am intors fara niciun kg in plus, desi am abuzat restaurantele si street foodul la greu, asta ca sa nu mai vorbim de nenumaratele beri Saigon sau Larue, plus Bia Hoi, cea mai ieftina bere din lume, 5 la dolar :))

(aici gasiti o galerie intreaga cu minunatiile culinare testate de mine in Vietnam)

Chiar si celebra supa Pho este asamblata pe loc, cu carnea de vita taiata fasii foarte subtiri si aruncata in supa fierbinte direct in farfurie, sa sa gateasca acolo in cateva secunde (cam ca la hot potul chinezesc) si cu un maldar de verdeturi care vine intr-un bol alaturat si din care iti adaugi tu in supa cat poftesti.
In fine, n-o s-o mai lungesc, pentru ca as fi in stare sa va povestesc la nesfarsit despre cat de faina e mancarea in Vietnam (precum si Vietnamul in general, zic sa mergeti acolo cat de repede, pana n-ajunge ultra comercial ca Thailanda) ci o sa trec direct la povestea acestui fel, inspirat din cartea de bucate Taste of Vietnam a restaurantului Morning Glory (cel mai fain restaurant din Hoi An), carte pe care am primit-o cu dedicatie de la insasi doamna Vy, proprietara locatiei, care este in acelasi timp un celebrity chef in Vietnam, cu showuri TV, scoala de cooking, tururi culinare, etc.
Aceste pachetele difera de cele chinezesti clasice prin faptul ca nu sunt deep fried si sunt pline de cruditati si vedreturi, ceea ce le face, evident, extrem de sanatoase. In vietnameza ele se numesc rulouri cu salata sau rulouri de vara si sunt servite la temperatura camerei (nu se incalzesc). Dupa cum o sa vedeti imediat, se prepara extrem de simplu, iar in comnibatie cu sosul dulce acrisor sunt un hit garantat pe orice masa de vara (se pot prepara si pentru picnicuri sau, de ce nu, ca pachetel la birou :))

Ingrediente (pt 8 pachetele)
Pentru pachetele:
- 8 foi de hartie de orez (le gasiti la Mega Image, la Selgros sau online; daca aveti de ales, luati-le pe cele mai mari)
- un bol mare plin cu verdeturi asortate (menta, coriandru, busuioc, salata, spanac, ruccola, valeriana, etc - ce va place voua mai mult; in Vietnam se folosesc niste ierburi specifice - anis basil, morning glory, frunze de crizantema, etc - care nu prea se gasesc la noi, asa ca puteti improviza fara grija)
- 200g de vermicelli de orez (gasiti tot la Mega Image sau online)
- 12 creveti (gatiti, curatati de carapace si taiati in doua pe lung)
- 12 fire de chives (arpagic)
- optional: 8 felii subtiri de muschiulet de porc gatit la cuptor sau la tigaie (in reteta originala se freaca cu five spices si usturoi, apoi se prajeste in ulei cu lemon grass, dupa care se adauga zahar brun si sos de soia, se scade bine si in final se fierbe in supa)

Pentru sosul dulce-acrisor (amestecati bine urmatoarele ingrediente):
- 1 lingura de zeama de lime
- 1 lingura de zahar
- 1.5 lingurite de sos de peste
- 2 lingurite de apa
- 1 lingurita de pasta de ardei iute si usturoi (in proportii egale, zdrobite impreuna in mojar)

Preparare (10 min + 10 min de pregatire)
- puneti vermicelli intr-un bol cu apa fierbinte timp de 3 minute, strecurati-i si apoi taiati-i cu o foarfeca la dimensiunea de cca 10cm
- pregatiti toate ingredientele in boluri separate, sa va fie la indemana (verdeturile trebuie spalate bine si apoi amestecate intre ele, ca pentru o salata)
- asezati o foaie de hartie de orez pe un prosop de bucatarie umed (sau pe discul de plastic perforat cu care vin unele foi in pachet), mai umeziti-o putin pe deasupra cu un alt prosop si apoi asezati pe ea (incepand dinspre voi) o mana de verdeturi, o felie de muschiulet de porc gatit (daca folositi) si trei jumatati de crevete, cu partea roz in jos
- rulati foaia de orez (care intre timp s-a inmuiat de la apa si e foarte flexibila si lipicioasa) pana ajungeti la creveti, apoi aduceti lateralele spre interior (ca la sarmale), asezati 3 fire de chives cat sa iasa cca 3-4cm pe la un capat si apoi terminati de rulat (pachetelele se vor lipi foate usor, dar daca e cazul mai ajutati-le cu putina apa)
- serviti imediat impreuna cu sosul dulce-acrisor (nu le lasati in frigider ca devin cauciucoase si e pacat)
Enjoy! 

6 comentarii:

  1. Am de mult o curiozitate, dar mi-a fost "nu ştiu cum" sa intreb pana acum: ce meserie profeseaza bucatarul nostru in viata de zi cu zi ? Evident, daca nu e prea mare indiscretia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu e niciun secret, ma ocup cu bookingul de artisti si cu furnizarea de solutii de entertainment tailor made intr-o companie numita Livehouse Booking Agency :)

      Ștergere
  2. hei!!!! Florine ,pe vremuri aveai bunul obicei sa dai detalii interesante si folositoare amatorilor de calatorii precum drumul pana acolo ,cu cine ,cat si cum ,cazare ,preturi ,etc....sper sa o faci si de data aceasta ...ca mai sunt ''unii'' care vor sa-ti calce pe urme!!!!
    multumesc !!!
    Roxana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o sa dau si detalii cand o sa fac un post de travel despre Vietnam. acesta este doar un post cu o reteta la care am pus si putin background story :)

      Ștergere
  3. O mărturie uimitoare despre un jucător care mi-a adus soțul înapoi la mine. Numele meu este May Lookman, locuiesc în Marea Britanie și sunt fericit căsătorit cu un soț minunat și grijuliu, cu doi copii. O mare problemă a apărut în familia mea acum șase luni, între mine și soțul meu. Atât de îngrozitor încât a dus cazul în instanță pentru divorț. a spus că nu a mai vrut să rămână niciodată cu mine și că nu mă mai iubește. Așa că a plecat de acasă și i-a determinat pe mine și pe copiii mei să suferim dureri severe. Am încercat tot posibilul să-l recuperez după multe cerșetori, dar fără rezultat. și a confirmat că și-a luat decizia și nu a mai vrut să mă mai vadă. Așadar, într-o seară, când mă întorceam de la serviciu, am întâlnit un vechi prieten de-al meu care mi-a cerut soțul. Așa că i-am explicat totul, așa că mi-a spus că singurul mod în care aș putea să-l recuperez pe soțul meu a fost să vizitez un vrăjitor, pentru că și el a funcționat. Așa că nu am crezut niciodată în vraja, dar nu am avut de ales decât să-i urmez sfatul. Apoi mi-a dat adresa de e-mail a jucătorului de vrăji pe care l-a vizitat. {ogunomospellcaster@gmail.com}. Așadar, în dimineața următoare, am trimis un e-mail la adresa pe care mi-a dat-o, iar vrăjitorul m-a asigurat că îl voi recupera pe soțul meu a doua zi. Ce afirmație uimitoare !! Nu am crezut niciodată, așa că a vorbit cu mine și mi-a spus tot ce trebuie să fac. Apoi a doua zi dimineață, atât de surprinzător, soțul meu, care nu mă sunase în ultimele șase luni, mi-a sunat să-mi anunțe că se întoarce. Așa că s-a întors în aceeași zi, cu multă dragoste și bucurie, și și-a cerut scuze pentru greșeala și durerea pe care mi le-a provocat mie și copiilor mei. Apoi, din acea zi, relația noastră a fost acum mai puternică decât în ​​trecut, cu ajutorul unui jucător de vrăji. Prin urmare, vă voi sfătui să-l vizitați cu amabilitate pe marele Dr. Ogun Omo dacă vă aflați într-o astfel de stare sau dacă aveți vreo problemă legată de „readucerea fostului dvs. înapoi. Așadar, mulțumesc dr. Ogun Omo pentru că mi-a adus soțul înapoi și am adus din nou bucurie familiei mele. {ogunomospellcaster@gmail.com}
    De asemenea, vindecă și readuce EX înapoi,
    1 leac pe bază de plante HIV / ADIS.
    2 Tratamentul cancerului pe bază de plante.
    3 Curățarea rupturii articulației.
    4 herpes vindecă ierburi.
    5 feluri de orez jeleu.
    6 Vindecarea medicamentelor pe bază de plante HPV.
    7 Vindecarea diabetului.
    8 recuperează-ți fostul.
    9 Vraja sarcinii.
    10 cura HTP.
    11 Vindecarea aerului hepatitic.
    12 Covid 19 coronia vires cure.
    13) Tratamentul astmului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred cu tărie că împărtășirea asta cu voi, băieți, va fi de ajutor.
    Treceam printr-o „despărțire” dificilă, probabil acum 2 luni și mi-am dorit înapoi fostul meu, am încercat tot ce am putut, dar nu am putut-o recâștiga până când un prieten de-al meu mi-a prezentat un vrăjitor grozav online numit Dr Jasper, de fapt. Nu am vrut niciodată s-o contactez, dar din păcate am făcut-o din cauza dragostei puternice pe care o aveam pentru fosta mea. acest mare vrăjitor mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut perfect, eram atât de curioasă pentru că mi-a spus că fosta mea mă va suna în trei zile.
    Am fost atât de surprinsă două zile mai târziu, fostul meu, care s-a despărțit de mine și nu a vrut să mă vadă sau să vorbească niciodată cu mine, m-a sunat spunându-i că îi pare atât de rău pentru tot ce s-a întâmplat, ar trebui să o iert, a mai spus că a fost o greșeală uriașă și că ea mă iubește cu adevărat și vrea să o luăm de la capăt... Îmi împărtășesc această mărturie pentru că marele vrăjitor m-a instruit să fac acest lucru în semn de apreciere și pentru ca întreaga lume să știe cât de rapid și de puternic funcționează vraja lui. contactează-l pe Dr. Jasper pe Gmail, ea este cea mai bună: doctorjaspermagic@gmail.com

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...